فوتبال
تور مسافرتي
تور مسافرتي
تبليغات در تکناز
فوتبال

بیوگرافی شیلا خداداد

بیوگرافی شیلا خداداد

بیوگرافی شیلا خداداد   


در 14 آبان‌ 1359 به‌ دنیا آمدم‌. مجرد و تنها فرزند خانواده‌ هستم‌
و خیلی‌ اتفاقی‌ توسط مسعود كیمیایی‌ وارد سینما و بازیگری‌ شدم‌ و در كناربزرگان‌
این‌ عرصه‌ حضور پیدا كردم‌. تا به‌ حال‌ در فیلم‌های‌ اعتراض‌، آبی‌، عیسی‌
می‌آید، قلبهای ‌ناآرام‌ و مجموعه‌ تلویزیونی‌ «مسافری‌ از هند» بازی‌ كرده‌ام‌ و
در حال‌ حاضر دانشجوی‌ ترم‌ آخرمهندسی‌ شیمی‌ هستم‌ و بیست واحد بیشتر ندارم‌ تا
درسم‌ تمام‌ شود. بعد از آن‌ تصمیم‌ دارم‌ درباره ‌پیشنهادهایی‌ كه‌ پیرامون‌ بازی‌
در چند فیلم ‌تلویزیونی‌ و سینمایی‌ به‌ من‌ شده‌، فكر كنم‌ و به‌ آنها پاسخ‌
دهم‌
بیوگرافی شیلا خداداد

نمی‌دانم‌ اگه‌ همین‌ امروز قاسم‌ جعفری‌ مجددا از من‌ دعوت‌
كند
تا درفیلم‌ «مسافری‌ از هند» بازی‌ كنم‌ و دوباره‌ نقش‌ «سیتا» را قبول‌
نمایم ‌،
چه ‌عكس‌العملی‌ نشان‌ خواهم‌ داد، اما شاید این‌ باردیگر قبول‌ نكنم‌
كه‌ در نقش‌
یك‌ دختر هندی‌ بازی ‌كنم‌ و یا به‌ عبارت‌ ساده‌تر زن‌ رامین‌ شوم‌
و حالا كه‌این‌
موضوع‌ دوباره‌ تكرار نمی‌شود، باید به‌ آینده ‌فكر كنم‌. البته‌
تا یادم‌ نرفته‌
بگویم‌ هنوز وقتی‌قسمت‌هایی‌ از سریال‌ «مسافری‌ از هند»
رامی‌بینم‌، دلم‌ خیلی‌
برای‌ رامین‌ می‌سوزد; به‌ طورمثال‌ در آن‌ سكانسی‌ كه‌
رامین‌ می‌خواهد باهواپیما
به‌ دهلی‌نو بیاید تا سیتا را برگرداند، خیلی‌ناراحت‌
می‌شوم‌. به‌ هر حال‌ بازی‌
در این‌مجموعه‌ برای‌ من‌ بسیار آموزنده‌
بود

بیوگرافی شیلا خداداد

با مسافری‌ از هند مطرح‌ شدم

قبل‌ از «مسافری‌ از هند» در چند فیلم‌ سینمایی ‌و سریال‌ بازی‌
كرده‌
بودم‌، ولی‌ اگر اغراق‌ نكرده‌ باشم‌، در سریال‌ مسافری‌ از هند با
نقش‌
«سیتا»معروف‌ شدم‌; چرا كه‌ وقتی‌ اظهار علاقه‌ مردم‌ را در خیابان‌ و
هنگامی‌ كه‌
با من‌ روبه‌رو می‌شدند، دیدم‌ این‌ مطلب‌ را متوجه‌ شدم‌ و همین‌
موضوع‌ مسئولیت‌
مرا بیشتر می‌كند; چون‌ باید با مطالعه‌ بیشتر به‌ پیشنهادهای‌
دیگر پاسخ‌ بدهم‌ تا
باز هم ‌بتوانم‌ با بازی‌ مجدد خود، ذهنیت‌ روشن‌ مردم‌
رانسبت‌ به‌ خودم‌ تقویت‌
كنم‌


گریه‌ كردم‌

در سكانسی‌ از «مسافری‌ از هند» وقتی‌ سیتا
مسلمان‌ می‌شود، اول‌
باید وارد آن‌ امامزاده ‌معروف‌ در «كن‌» می‌شدم‌ و بعد گنبد
را می‌دیدم‌ و به‌
سوی‌ حرم‌ خیره‌ می‌شدم‌ و در پایان‌ به‌ سوی‌ آن‌ می‌دویدم‌ تا
این‌ حس‌ را به‌
بیننده‌ القا كنم‌، ولی‌ در آن‌ صحنه‌ وقتی‌ در امامزاده‌ را باز
كردم‌، زدم‌
زیر گریه‌; چون‌ دچار حالت‌ عجیبی‌ شدم‌ كه ‌نمی‌توانم‌ برای‌ هیچ‌ كس‌
تعریف‌
كنم‌، با این ‌احوال‌ نیم‌ ساعت‌ گریه‌ كردم‌ و در همین‌ جا بود كه
‌قاسم‌
جعفری‌ كلاكت‌ داد; چون‌ دیگر نمی‌توانستم ‌بازی‌ كنم‌ و بعد از مدتی‌
كه‌ حالم‌
خوب‌ شد، دوباره‌ ضبط را آغاز كردیم‌

با این‌ تفاسیر می‌توانم‌ بگویم‌
«مسافری‌ از هند» به‌خاطر همین‌
واقعیت‌ها بود كه‌ پایان‌ خوشی ‌داشت‌ و توانسته‌
بود در ذهن‌ بیننده‌ نقاط
مثبتی‌ را ایجاد كند. خیلی‌ از نقش‌ سیتا در این‌ سریال
‌راضی‌ هستم‌; چون‌
می‌توانستم‌ با این‌ نقش‌ به‌ خانواده‌ها شوك‌ وارد كنم‌.
البته‌ نباید از
بازی‌خوب‌ دیگر بچه‌ها هم‌ به‌ راحتی‌ بگذریم‌; چرا كه‌آنها حتی‌
بهتر از
فیلم‌نامه‌ توانستند نقش‌ خود رابازی‌ كنند; به‌ طور مثال‌ حمید گودرزی‌ با
حضور
در نقش‌ «فرزاد» توانست‌ این‌ نقش‌ را بهتر از حد تصور بازی‌
كند


دیگر دختر هندی‌ نمی‌شوم‌

عقیده‌ دارم‌ كه‌ یك‌ بازیگر اگر
با یك‌ نقش‌ رابطه‌خوبی‌ با
بیننده‌ پیدا كند، دیگر هیچ‌ دلیلی‌ وجود ندارد كه‌ به‌
پیشنهادهای‌ مشابه‌
پاسخ‌ مثبت‌ بدهد و حالا من‌ می‌خواهم‌ این‌ كار را انجام‌
بدهم‌ و اگرپیشنهاد
نقش‌های‌ مشابه‌ «سیتا» را داشته‌ باشم‌، پاسخ‌ من‌ به‌ آنها
منفی‌ است‌ و
نمی‌خواهم‌ دیگر درهیچ‌ پروژه‌ای‌ نقش‌ دختر هندی‌ را بازی‌ كنم‌ و
حالا
می‌خواهم‌ بازی‌ در نقش‌ یك‌ دختر ایرانی‌ را هم‌ تجربه‌ كنم‌


از مردم‌ فراری‌ نیستم‌

یك‌ بازیگر معروف‌ اگر می‌خواهد در كار خود پیشرفت‌
كند، باید آدم‌ انتقادپذیری‌ باشد و من ‌این‌ موضوع‌ را به‌ خوبی‌ می‌دانم‌. در
بعضی‌ مواقع ‌وقتی‌ با مردم‌ روبه‌رو می‌شوم‌، آنها از من‌ می‌پرسند كه‌ «چرا
دیگركمتر به‌ تلویزیون ‌می‌آیی‌» و یا «می‌خواهی‌ از مردم‌ فراری‌ باشی‌» كه‌
در جواب‌آنها باید نكته‌ای‌ را گوشزد كنم‌ و آن ‌این‌ كه‌ اصلا این‌ طور نیست
چون‌ عقیده‌ دارم‌ اگربه‌ اینجا رسیده‌ام‌، با حمایت‌های‌ همین‌ مردم ‌بوده‌
است‌; چرا كه‌ بدون‌ آنها نمی‌توانستم‌ به‌جایی‌ برسم‌ . درباره‌ اینكه‌ كمتر در
تلویزیون‌حضور پیدا می‌كنم‌ نیز باید بگویم‌ از من‌ دعوت‌ نمی‌شود تا به‌
آنجا بروم‌


رشته‌ ریاضی‌ می‌خواندم‌

برای‌ دوره‌ دبیرستان‌ رشته‌
ریاضی‌ را انتخاب‌كردم‌; چون‌ عاشق‌
این‌ رشته‌ بودم‌ و بعد هم‌ دیپلم‌تجربی‌
گرفتم‌ و معدل‌ دیپلمم‌ بالاتر از 17
بود و اگر از خود تعریف‌ نكرده‌ باشم‌، همیشه‌
در درسهایم‌ موفق‌ بودم‌. در سال‌
سوم‌ دبیرستان‌شاگرد اول‌ شدم‌ و در سال‌ هفتاد و
هشت هم‌ دیپلم‌ گرفتم‌ و همان‌
طور كه‌ در بالا هم‌ گفتم‌، دانشجوی‌ ترم‌
آخرمهندسی‌ شیمی‌ هستم‌ و اجازه‌
نمی‌دهم‌ شغلم‌ با درس‌ خواندنم‌ تداخل‌ پیدا كند;
چون‌ برای‌ من‌ درس‌ در درجه‌
اول‌ قرار داشته‌ و اهمیت ‌دو چندانی‌ نسبت‌ به‌
بازیگری‌ دارد.


کارگردانهای‌ بزرگ‌

تا این‌ لحظه‌ هنوز هیچ‌
پیشنهادی‌ برای‌ بازی‌ درفیلم‌ها و
سریالهای‌ طنز به‌ من‌ نشده‌ است‌، اما دوست‌
دارم‌ كه‌ یك‌ بار هم‌ بازی‌ در
این‌ سوژه‌ را تجربه‌ كنم‌. البته‌ دلم‌ می‌خواهد
برای‌ یك‌ بار هم‌ كه‌ شده‌ در
فیلم‌های‌ كارگردانان‌ بزرگی‌ چون‌ بیضایی‌،
مهرجویی‌، جیرانی‌، میلانی‌ و بنی‌
اعتماد بازی‌ كنم ‌.


استقلالی‌ دوآتشه‌ام‌

نه‌ به‌ فوتبال‌ علاقه‌ دارم‌ و نه‌ والیبال‌، ولی‌ عاشق
‌تیم‌ استقلال‌ هستم‌ و در حقیقت‌ خانواده‌ام‌ مرا مجبور كردند تا طرفدار
آبی‌پوشان‌باشم‌، البته‌ دردربی‌ 56 فكر می‌كردم‌ كه‌ استقلال‌ برنده‌ شد،
اماپرسپولیس‌ در نیمه‌ اول‌ خیلی‌ خوب‌ بازی‌ كرد. به‌هر حال‌ یك‌ استقلالی‌
تمام‌ عیار هستم‌.


شاید خواننده‌ شدم‌

نمی‌دانم‌ در سال‌ جدید چه‌ موفقیت‌هایی‌ رادر پیش‌ رو دارم‌، ولی‌ شاید طعم‌ خوانندگی‌ را هم‌ در سال‌ 83 بچشم‌; چون‌ از چند گروه‌ تازه‌ تاسیس‌ موسیقی‌ پیشنهاد دارم‌ و آنها از من‌خواستند
تا در كنسرتهایشان‌ دكلمه‌ كنم‌. اگرپیشنهاد آنها منطقی‌ بود، در روزهای‌ آینده‌
شاید با قراردادی‌ عضو گروهای‌ موسیقی‌ شوم

شیلا خداداد در گفتگو با حیات: زن در تئاتر ایران عنصری اساسی است
تهران- خبرگزاری حیات
هویت زن در تئاترهای ایرانی به طور معمول یک عنصر تاثیرگذار است.شیلا خداداد بازیگر نقش افرند در نمایش «چه کسی مرا می خواند» در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر حیات در خصوص حضور زنان در تئاترهای کشور گفت: زنان از جایگاه بالایی در هنر ایران برخودارند که این مساله متوجه تئاتر هم می شود ولی نکته اساسی پرداختن به زن در بعد هنری و کاری و بعد بازی اوست.وی در ادامه گفت: به طور کلی شخصیت زن در هنر ایرانی در دو بعد کلی خلاصه می شود، قدرت و ایستایی یا ضعف و سستی که این موارد در نمایشنامه ها هم حاکم است و به طور مثال در یک نمایش نامه شخصیت زن قدرت بالا و تاثیرگذار دارد و در نقش دیگر زن در حاشیه قرار دارد.وی در ادامه گفت: به طور کلی به بازیگران زن آن طور که باید بها داده نمی شود و حمایت چندانی نمی شود، این در حالی است که بازیگران زن بیش از بازیگران مرد در معرض نابودی محل و موقعیت کاری هستند و نقاط ضعف و شدت حرفه ای آن ها از تاثیر گذاری بیشتری برخوردار است.وی گفت: هویت زن در تئاتر ایرانی به طور معمول یک عنصر تاثیرگذار است که همه صحنه ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد و می تواند محور اصلی کار باشد همان طور که در سینمای کشور هویت زن به عنوان یک عنصر تاثیرگذار مطرح می شود و آن را منع می کند.


 

 

با يک کليک همسر آينده خود را انتخاب کنيد
فروش بلیط هواپیما
پربیننده های تکناز
جدیدترین مطالب
لیزر
بچه های آسمان
Xبستن تبليغ
Xبستن تبليغ
فوتبال